Headlines

TVN7 – ART-B. Made in Poland: Zaangażowani w bieg historii

Premiere at TVN7 ART-B. Made in Poland: EPISODE 4 – Operation BRIDGE (the Aliyah) video with English subtitles: https://www.youtube.com/watch?v=Xbvcm7xEBCU ————————- Oscar-nominated Aneta Kopacz in the documentary series “ART-B. Made in Poland” produced by Canal+ Discovery Channel. This episode will reveal the unknown role of Art-B in the secret operation of the transfer of the first wave of 150,000 of Jews from the Soviet Union to Israel, which took place under the code name Operation Bridge (the Aliyah). Participants of those events will tell what happened behind the success of this huge undertaking and what were the international effects of those events. What share did they have in it? How did you avoid terrorist attacks? Did it affect the future of businessmen? ————————– TVN is a Polish free-to-air television station owned by Discovery Inc., available in 86% of households in Poland.


(Original Translation – Polish)

ART-B. Made in Poland: Zaangażowani w bieg historii

Czym była Operacja Most? Jakie miała znaczenie na polskiej polityki zagranicznej? Właściciele ART-B zaangażowali się w pomoc ludności Żydowskiej w dotarciu do Izraela.

Operacja Most była przedsięwzięciem, które umożliwiło Żydom pochodzenia przede wszystkim rosyjskiego powrót do Izraela. ART-B wykorzystując posiadane środki finansowe, udzieliło wsparcia polskiego rządowi w przygotowaniu bezpiecznej akcji transportu ludności. Emisja w tv: sobota, 19 października, 12:10

O czym opowiada 4. odcinek ART-B. Made in Poland?

W tym odcinku zostanie ujawniona nieznana rola Art-B w tajnej operacji przerzutu Żydów ze Związku Radzieckiego do Izraela, która odbyła się pod kryptonimem Operacja Most. Uczestnicy tamtych wydarzeń opowiedzą, co stało za sukcesem tego ogromnego przedsięwzięcia oraz jakie były międzynarodowe skutki tamtych wydarzeń. Jaki mieli w niej udział? Jak udało się unikać zamachów terrorystycznych? Czy miało to wpływ na dalsze losy biznesmenów?

ART-B. Made in Poland: Kupić drożej, taniej sprzedać?

Sensacyjny serial dokumentalny o życiu i karierze, wzlotach i upadkach właścicieli jednej z największych prywatnych firm w historii Polski. Art-B w latach 1990-1992 stworzyła sieć sześciuset firm-córek w pięćdziesięciu krajach świata. Spółka osiągnęła obrót 22,5 miliarda dolarów w ciągu osiemnastu miesięcy, co jest lepszym wynikiem niż obrót Orlenu w 2015 roku. Click here to read the article

Categories: Headlines, Press

Tagged as:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.